Page 1
Page 2
Page 3
Page 4
Page 5
Page 6
Page 7
Page 8
Page 9
Page 10
Page 11
Page 12
Page 13
Page 14
Page 15
Page 16
TEMASDECONVERSACINExploreinteresescompartaexperienciasNoesdemasiadoprontoparaayudarasuhijoohijaapensarenlauniversidadyenunfuturoempleo.Compartaconloellasuspropiosretosyesperanzasdeunavidamejorparamotivarleaqueaspireams.Recurdelequesuxitolocompartelafamiliayqueesmotivodeorgulloparatodos.Leaelrecuadroalfinaldeestapginaparavercmounttulouniversitariopuedehacerunadiferenciaenlosingresos.Ayudeasuhijoohijaapensarencarreras.Puedecomenzarhablandosobreloquelegustahaceryloquehacebien.Anmeleasacarsuspropiasconclusiones.Laconversacindebeserconstante.Hblelesobresuspropiasexperienciasdelasdecisionesquehatenidoquetomarylosempleosquehatenido.Estopodradarleideasasuhijoohijacuandollegueelmomentodelasdecisiones.Sivequesuhijoohijademuestraintersenunacarreraespecficaaydeleaconocerlamejor.Hablardelascarreraslashacerealidadx1Quesloquemsdisfrutahacerycmopuedeesoayudarleaconseguirunempleoocarrerax1Queducacinsernecesariaparalacarreradesussueosx1Hbleledelprimerempleoqueustedtuvox1Cmoeselmundolaboralx1PersonasqueustedconoceyquetienenunbuenempleooquedisfrutandeloquehacenParamsinformacinConsulteelmanualOccupationalOutlookHandbookenlapginawebdelaoficinadeestadsticaslaboraleswww.bls.govOCOobusqueenlabibliotecalocalotrosrecursossobreempleosfuturos.Platiqueconsuhijoohijasobre...200004000060000FuenteBurdelCensodelosEE.UU.2007.DesercinescolarEscuelasecundariaUniversidadde2aosUniversidadde4aosPosgradoestudiosprofesionalesDejlasecundariaDiplomadesecundariaGradodeAsociadoLicenciaturaMaestraDoctoradoIngresosemanalopromedio465630719103111401332Ingresoanualpromedio2418032760373885361259280692645